Retourneren of Ruilen

Snel overzicht:

14 dagen bedenktijd – Annuleren zonder opgave van reden
Nog 14 dagen om te retourneren na annulering
Retour via een verzender naar keuze – Op eigen kosten
Vraag altijd een verzendbewijs bij het servicepunt
Gebruik de pakbon bij je retour
Retouradres staat hieronder
Retour vooraf aanmelden via 'Mijn retouren' – Geen account nodig
Volledige retour = volledige terugbetaling incl. verzendkosten
Gedeeltelijke retour = terugbetaling van de geretourneerde artikelen
Ruilen mogelijk – Neem contact met ons op
Waardevermindering bij schade, gebruik of aanpassingen
Uitzonderingen – o.a. kvv, maatwerk en geopende hygiëneproducten
Klacht of beschadiging? – Wij helpen je graag


Bedenktijd & Retourtermijn

Je hebt 14 dagen bedenktijd om je bestelling zonder opgave van reden te annuleren. Na deze melding heb je nog 14 dagen om de producten retour te sturen.


Hoe retourneer je een artikel?

Retourneren kan via PostNL, DHL, DPD of een andere verzender van jouw keuze.
• De retourkosten zijn voor eigen rekening.
• Lever het pakket in bij een servicepunt en vraag altijd om een verzendbewijs.
• Gebruik de pakbon bij je bestelling om aan te geven welke artikelen je retourneert.

 

Retouradres:
Run with Pride | Retouren
Collenstaartweg 12A
7443RP Nijverdal


Retour vooraf aanmelden

Je kunt je retour vooraf aanmelden via ‘Mijn retouren’ onderaan deze pagina.
• Hiervoor is geen account nodig.
• Je ontvangt een bevestiging van je aanmelding.
• Dit is géén verzendetiket – alleen een melding dat wij weten dat je retour onderweg is.


Terugbetaling

Na ontvangst van je retour betalen wij binnen 14 dagen het aankoopbedrag terug.

Volledige retour: je ontvangt ook de verzendkosten terug.
Gedeeltelijke retour: je ontvangt alleen het bedrag van de geretourneerde artikelen.
• De terugbetaling gebeurt via dezelfde methode als waarmee je hebt betaald.


Uitzonderingen op retour

De volgende producten kunnen niet geretourneerd worden:

• Cadeaubonnen
• Versproducten zoals kvv of barf
• Speciaal op maat gemaakte artikelen
• Geopende of gebruikte hygiëneproducten waarvan de verzegeling is verbroken


⚠️ Waardevermindering

Producten moeten compleet, schoon en in originele staat worden geretourneerd.
Bij schade, gebruik of aanpassingen brengen wij waardevermindering in rekening.

Bijvoorbeeld:
• Verwijderde of vervangen onderdelen (zoals een tugline bij een harnas)
• Afgescheurde labels of duidelijke gebruikssporen
• Niet schoon geretourneerde artikelen

Behandel het product zoals je dat in een winkel zou doen: passen mag, gebruiken niet.


Ruilen

Wil je ruilen, bijvoorbeeld vanwege een verkeerde maat? Geen probleem.
Neem contact met ons op, dan sturen we je de juiste maat op.

• Het terugsturen van de verkeerde maat is voor eigen rekening.
• Vraag ook hierbij altijd om een verzendbewijs bij het servicepunt.


Klacht of beschadigd artikel?

Ontvang je een beschadigd of incompleet product? Neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. Wij lossen het graag samen met je op.