Retourneren of ruilen

 
 
Ben je toch niet helemaal tevreden met de ontvangen artikelen? Of wil je een artikel ruilen? Het terugsturen van artikelen is bij ons geen probleem.

♦ 14 dagen bedenktijd
♦ Terugbetaling binnen 14 dagen na ontvangst van je retour
♦ Een kapot artikel ontvangen? Neem contact op met onze klantenservice
 

Op welke manieren kan ik mijn artikelen retourneren?

Via PostNL, DHL, DPD of een andere verzender.
Je bent geheel vrij met welke partij je jouw retour terug stuurt.

In het door ons aangeleverde pakket vind je een pakbon met daarop het retouradres. Op dit formulier geef je aan welk(e) artikel(en) je wil retourneren. Plak het verzendetiket op het pakket en breng het vervolgens naar het betreffende servicepunt waarbij je het wilt versturen. Retourneren is op eigen kosten.
Let wel: vraag altijd om een verzendbewijs!


 
Retouradres:
Run with Pride | Retouren
Collenstaartweg 12A
7443RP Nijverdal
 
Je kan je retour ook vooraf aanmelden via 'Mijn retouren' onderaan deze pagina. Je hoeft hiervoor geen account te hebben. Je ontvangt dan van ons een retour bevestiging. Dit is geen verzendetiket, enkel de bevestiging dat wij jouw retouraanmelding hebben ontvangen en weten dat er een retour binnen komt.


Ruilen
Indien een product (bijvoorbeeld een harnas) niet past, verzoeken wij je dit aan ons te melden via mail of telefonisch. Indien mogelijk sturen wij dan een andere maat naar je toe. Deze kan je dan thuis op je gemak passen en het product wat niet past retourneren.

Bedenktijd (herroepingsrecht)
Je kunt de bestelling meteen terugsturen zonder dit eerst aan ons te melden. In dit geval geldt ook een termijn van 14 dagen na ontvangst van de bestelling. Graag hiervoor de met de bestelling meegeleverde pakbon gebruiken.
Maar je kunt ook binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling aan ons melden dat je de bestelling toch niet wilt. Hiervoor kan je gebruikmaken van het herroepingsformulier, maar het mag ook schriftelijk, telefonisch of per e-mail. Na ontvangst van deze melding, krijg je van ons per e-mail een bevestiging. Nadat je de melding hebt gedaan, heb je nog 14 dagen de tijd om de bestelling daadwerkelijk terug te sturen.


Terugbetaling
Wij betalen je zo spoedig mogelijk terug, uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de herroepingsverklaring. Retourneer je de gehele order, dan boeken wij het totale aankoopbedrag terug. Retourneer je een deel van de order, dan boeken wij de het aankoopbedrag van deze producten retour.

Terugbetaling geschied enkel wanneer wij de producten hebben ontvangen. Wij betalen terug met hetzelfde middels als waarmee jij betaald hebt. Als je hebt betaald met iDeal wordt het totaalbedrag van de creditfactuur teruggestort op de bankrekening waarmee je betaling heeft plaatsvonden. Heb je met bancontact of KBC/CBC payment betaald, dan vragen wij of het mogelijk is om je IBAN en BIC code aan ons door te geven zodat wij je terugbetaling vanuit een Nederlandse bank in orde kunnen maken. Als je hebt betaald met creditcard of Maestro verloopt de terugbetaling via je creditcard.


Behandeling van de producten in de zichttermijn
Je mag de ontvangen producten net zo behandelen als je in een fysieke winkel zou doen. Als het hiervoor nodig is om de verpakking te openen, verzoeken wij je dit zo netjes mogelijk te doen. Bijv. bij een harnas het kaartje maar aan één zijde losmaken, zodat deze toch aan het product blijft zitten en je de mogelijkheid hebt om het te passen bij de hond. Wanneer je de verzegeling verbreekt van bijv. hygiëne producten, kun je deze niet meer retourneren.

Waardevermindering
Je bent aansprakelijk voor een waardevermindering van goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Zoals bijvoorbeeld, een harnas testen, dat is wat anders dan enkel een harnas passen. Het verwisselen van de tugline (touwtje aan het harnas). Kaartjes die eraf gescheurd worden, terwijl dit niet nodig was om te passen. Ook dient het artikel schoon geretourneerd te worden.

Kosten retourneren
De kosten voor het retourneren zijn voor je eigen rekening.

Wil je het artikel ruilen?
Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij helpen je graag verder!

Is het artikel bij ontvangst beschadigd of heb je een klacht?
Wij doen uiteraard altijd ons uiterste best om je bestelling goed naar je op te sturen. Mocht het toch voorkomen dat je bestelling niet compleet of beschadigd is, neem dan contact met ons op. Wij helpen je graag verder! Je kan ons bereiken via onze klantenservice.

Uitzonderingen
De volgende artikelen vallen niet onder het herroepingsrecht en kunnen niet geretourneerd worden:
♦ Cadeaubonnen;

♦ Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;
♦ Speciaal vervaardigde producten, die zijn vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifiek persoon bestemd zijn;
♦ Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken.